dag 4 en 5

4 september 2011 - Vannes, Frankrijk

Dag 4
Vandaag, zaterdag, 3 sept. Besloten dat we nog een dag op deze camping blijven staan. Eerste even een baquette gehaald en lekker vers stokbrood als ontbijt. Daarna zijn we naar mont Sint michel gefietst. 5 kilometer later waren we er. Een imposant bouwwerk waar men in de 9 e eeuw mee begonnen Is te bouwen. Een waar monnikenwerk. Nu is het een grote vesting met kapelletjes en een kerk. Bij hoog water loopt de weg daar naartoe gedeeltelijk onder water. Een mooi uitstapje. Verder een beetje luieren op de camping.
Dag 5 zondag 4 september
Vanochtend regende het. We hebben een beetje uitgeslapen en daarna opgebroken om naar saint malo te gaan een prachtig stadje binnen een ommuurde vesting wal. Eerst even door het centrum gelopen en daarna over de stadswal. Een prachtig mooi uitzicht over de baai en de zee.
Op de wal was er een man die met een zeemeeuw leek om te gaan. Als de man weg liep liep of vloog een en dezelfde meeuw met hem mee. Als de man z,n vlakke hand ophield ging de meeuw er op staan. Natuurlijk gaf de man hem wat eten maar het was net of het een tamme meeuw was. Een grappig gezicht.
Vanuit saint malo zijn we daarna richting Vannes gereden de zuidzijde van Bretagne. In Vannes aangekomen hebben we eerst bij de haven wat gegeten, heerlijke pannekoeken en daarna doorgereden naar een camping ark vlakbij. Hier net voor donker een plaats gekregen via een telefoonnr. Dat je kon bellen als de camping gesloten was, creditcardnummer opgeven en daarna kregen we een sms met detoegangscode. Geweldig,

1. Tico:
    5 september 2011
    Volgens mij missen we een deel van het verhaaltje... valt weg bij mij althans. Anyway! Veel plezier, ziet er goed uit!