16, 17 en 18 sept.

18 september 2011 - Grez-sur-Loing, Frankrijk

Vrijdag, 16 sept. was een beetje bewolkt in Marseillan. Rustig aan gedaan en 's middags werd het iets beter. De temperatuur is prima. In de middag een strandwandeling gemaakt, richting Cap d'agne. Na een paar kilometer kwamen we op een naaktstrand terecht. Wij met badkleding aan. Na een tijdje maar weer terug gewandeld (er was niet veel aan, letterlijk en figuurlijk) naar de camping en daar verder geluierd. Wel besloten om op zaterdag te vertrekken richting het noorden(huis).

Op zaterdag het spul allemaal ingepakt en omstreeks 10 uur vertrokken. Het zonnetje scheen uitbundig.

We zijn eerst richting Montpellier gereden en toen naar Millau. Vandaaruit richting Clermont Ferrand. In het plaatsje Saint Flour hebben we boodschappen gedaan en daarna in een gehucht iets verderop hebben we een camping opgezocht, bij de boer.

Een mooie oude boerderij, waar je ook kon overnachten en waar ook een camping bij was voor ongeveer 12 plaatsen. Wij waren de enige gasten op de camping naar de Chambre des Hotes zaten vol. Nog even bij de buurvrouw gekeken die de koeien ging binnen halen om te melken. Een koe die niet snel genoeg naar binnen ging stond ze af te rossen met een stok. Marja zei nog:" Bonjour" maar ze keek niet op of om. Alsof we lucht waren.

Lekker geslapen maar wel wakker geworden van de.........regen!

Dat hadden al een tijdje niet gezien. Maar ja 's morgens lekker gedoucht en vandaaruit maar weer verder op reis gegaan richting Clermont en verder. Onderweg in een gebied door een bos stonden verschillende vrouwen langs de kant van de weg. Een beetje raar eigenlijk totdat je wat beter naar ze keek, zwaar opgemaakt, pikzwart geverfd haar en luchtig gekleed. Ja ook hier hebben ze hoertjes.

Nu hebben we net een camping opgezocht in het plaatsje Grez sur Loing op ongeveer 10 min. van Fontainebleau ( hier staat een van de mooiste paleizen van koning lodewijk de 14e)

Marja is aardappeltjes aan het bakken met sla en zo komen we de avond wel weer door.

Morgen verder richting het noorden en misschien wel thuis komen?

1. Mama Bakker:
    18 september 2011
    Hallo Ron en Marja.
    Jan en Truus zijn vandaag geweest en was weer gezellig alles gaat naar wens,Truus vertelde dat jullie ongeveer donderdag thuis komen,Maar nu heb ik dit bericht gelezen en het lijkt wel of jullie al eerder thuis komen,laat het mij even weten? verders alles goed en veel liefs van moeder.
  2. truus:
    19 september 2011
    oost west THUIS BEST.............goede THUISreis..............en geniet nog even onderweg. dikke kus.............